Amacam blog aku....OK tak ?

Thursday, August 18, 2011

Kenapa lori ni tetiba berhenti tengah jalan ? 18SG


Kejadian menyayat hati ini berlaku betol2 di depan mata aku petang semalam ( lebih kurang kol 4 ptg)
ketika kami sekeluarga dlm perjalanan ke Bandar Perda . Seorang pemuda maut digilis lori 16 tayar betol2 di sebelah kereta aku . Aku x pasti identiti bangsa mangsa tersebut , kalau dilihat dari struktur tubuh nya mangsa mungkin berusia dlm lingkungan 25 ~ 30 tahun . Ketika aku melintas darah merah mengalir laju dr kepalanya ..ya Allah ....aku x tau nk cakap apa dah . Takot rasa nak naik motor lagi..kekadang kita dh sopan..org len yg kurang ajar..kekadang silap kita juga sendiri . Apa pon kepada semua pengguna2 jalanraya di luar sana ..termasuk aku sendiri..berhati2 lah semasa memandu @ menunggang @ membonceng terutama di musim perayaan yg bakal menjelma nanti . Kita hanya merancang..ajal maut di tangan Allah .





 Ketika entry di tulis ..emosi aku sedikit terganggu harini kerana semalam lebih kurang 1am aku dikejutkan dgn berita kembalinya rakan baik sekerja aku ke Rahmatullah akibat serangan sakit jantung pada usia yg masih dikira muda ..iaitu 48 tahun . Kalau korang nk tau , 19 tahun yg lalu beliaulah yg interviewed dan menerima aku bekerja kat tempat yg aku bekerja sekarang , baru beberapa hari jumpak..tup2 beliau dah di panggil mengadap yg maha Esa . Aku doakan semoga roh beliau di tempatkan dikalangan org2 yg beriman dan mendapat rahmat Allah . Buat keluarga isteri Allahyarham dan anak2..semoga tabah menghadapi dugaan ini .Sama2 lah kita sedekah kan Al Fatihah pd Allahyarham Shaik Abduk Kader ...

28 comments:

IeDa said...

18SG kot.. uhu.. risau betul tgk xcident skang ni... lg la dh nk musim raya ni..

AYuNG said...

al-fhatihah buat arwah..

khaifaiz said...

tak terkta dah

Fadzli Amir said...

Innalillahiwainnailaihirojiunn....moga yang terbaik buat arwah dan keluarga...mintak dijauhkan segala kecelakaan ...aminnn

apex said...

Al-Fatihah untuk arwah....masuk bulan pose je kena bawak kereta extra berhati-hati.....sebab org bawak kereta lain macam skit time bulan pose ni...hu~

kazman said...

alfatihah untuk sahabat hang dan penunggang motor kalau dia muslim sekali...semoga meninggal di bulan ramadhan ni bulan keampuanan diterima allah sesuci bayi yang baru lahir... aminn..

Kazman & Sue said...

Semoga ruhnya di cucuri rahmat di bulan pose ni...alfatihah

ku-cit said...

gambar kene gilis tu tade ker??

aten qylah said...

takutttnyaaa tengok.al fatihah untuk arwah

Khairil said...

innalillahi wainna ilaihi roji'un...mati itu pasti kalau dah sampai ajal...tak kira tua atau muda...cuma bila dan bagaimana sahaja yang kita tidak tahu...

dwaty said...

alfatihah tuk arwah... dipanggil pada bulan ramadan... semoga dicucuri rahmat... amin..

irbas said...

takziah buat arwah...sayu aku membacanya lebih2 lagi kawan karib kau dipanggil pada bulan Ramadhan.
Semoga dicucuri rahmant....amin.

L said...

takutnyaaa.. urrm..=)

jom berdoa?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

qhaizaa said...

alfatihah....takziah buat keluarganya....beliau pergi pada bulan yg baik...insyaallah...,smoga ditempatkn dalam kalangan org beriman....

si cantik sally said...

al-fatihah~~

takziah yek..
hm..tu la smalam pon de nampak org belanggor depan mate ni..huh..motor beso ngan keta myvi..akibat gopoh..sib bahek tak melambong..macam2 la ati2 la bro bile beraya kang..hm..takot tgk skg macam2 xcdent..

.::syifa::. said...

al-fatihah untuk dia jugak

Miecyber said...

Ngerinya....

Cik Teddy said...

cik doakan moga Allahyarham ditempatkan dikalangan mreka yg beriman..bnyk sngt kmlngan mse ramadhan tahun ni,rase takut pun ade..

ummiross said...

Al Fatihah buat arwah,moga ditempatkan bersama orang2 yang beriman

ZouL said...

erkk.ni yg seram kalau naik moto ni...ZouL punyer transport utama moto..huhuhu..pasni nek bas la..

Edy Fee said...

nasib baik tak lenyek...
ngeri jew

iLa DhiLa said...

AL-FATIHAH..SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT....AMIN...

Pae said...

agaknya moto tu cuba nak cilok kot......

khairul said...

Allahuakbar ...sempat jugak tatap wajah arwah buat kali terakhir..nampak senyum , tenang dan segala urusan pengkebumian berjalan lancar smlm

muse said...

kematian itu sesuatu yang pasti bro bila samapai masa kita psti akan pergi bro...

lambdasp!!n said...

stri aku...
http://lambdaspin.blogspot.com/2011/08/nah-aku-pulak-accident.html#axzz1VRoy0nJO

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip tayar motorsikal pancit

wooo bahaya betolll berenti tgh jalan isssshhh bahaya

AL FATIHAH.....Moga Rohnya di tempatkan di kalangan orang yang soleh Amin......

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
2 Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
3 Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
4 Yang menguasai di Hari Pembalasan مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
5 Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan. إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
6 Tunjukilah kami jalan yang lurus, اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
7 (yaitu) Jalan orang-orang yang telah Engkau beri ni'mat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat. صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ

Ya Allah...Sesungguhnya hidup dan mati kami hanya untuk Mu.Dari Mu kami datang dan kepadaMu kami kembali. Wallahualam.

Ringgo said...

Al-Fatihah semoga rohnya dicucuri rahmatNYA dan ditempatkan ke dlm golongan orang yg beriman ..
kerana mati itu PASTI untuk semua ..